08.05.2018.

Najava

145. godišnjica dolaska željeznice u Opatiju i 110. godišnjica uvođenja tramvaja u Opatiji

145. godišnjica dolaska željeznice u Opatiju i 110. godišnjica uvođenja tramvaja u Opatiji

Željeznička veza Rijeke i Opatije s već postojećom prugom Beč –  Trst dovršena je  u svibnju 1873. godine. Društvo južnih željeznica zaslužno je izgradnju i svečano puštanje u promet. Iste godine puštena je u promet i druga željeznička pruga koja je  Rijeku povezivala s Karlovcem tj. Zagrebom i Budimpeštom. Tako  je  i  Opatija te godine dobila željezničku vezu s Bečom, Budimpeštom,  Zagrebom, Trstom, Ljubljanom i ostalim gradovima na trasi pruge. Za Rijeku su ove prometnice bile preduvjet skokovitog rasta lučkog  prometa a Opatiji su omogućile turistički razvoj, te gradnju prvog Opatijskog hotela Kvarner, 1884. godine.

1900. godine počele su pripreme za uvođenje električnog tramvaja od željezničke postaje Opatija – Matulji do Opatije (cca 4 km). Polazna stanica trase nalazila se u Matuljima na 212 metara nadmorske visine a zatim se pruga spuštala prema obali prateći pretežito glavnu (erarsku) cestu sve do okretišta u  Lovranu. Prtljaga se vozila posebnim vagonima a tijekom ljeta koristili su se otvoreni vagoni. Opatijski tramvaj prometovao je do 1933. godine. Kola su prodana gradskom magistratu Ljubljane i bila u upotrebi do sredine 20. stoljeća.

Otvorenje izložbe biti će u lipnju 2018. godine, u Vili Angiolini.

Comments on this entry are closed.